Volkswagen brengt een nieuwe Polo GTI mee naar Genève. Dit kleine bommetje krijgt een drukgevoede 1.4 TSI van 180 pk, gekoppeld aan de gerobotiseerde DSG-bak met zeven versnellingen. Daarmee haalt hij een topsnelheid van 229 km/h en sprint hij in 6,9 seconden naar 100. Om de onstuimigheid van deze krachtbron in bedwang te houden, heeft VW deze Polo uitgerust met een elektronische differentieelsperffunctie (XDS), zoals bij de Golf GTI. De Polo GTI let echter ook op zijn dorst, want zijn normverbruik bedraagt slechts 6 l/100 km (139 g/km CO2).
Ook uiterlijk werd de Polo veranderd voor deze GTI-variant. In de eerste plaats is het koetswerk met 15 millimeter verlaagd, met het oog op de efficiëntie, door een andere ophanging te gebruiken. Ten tweede heeft het radiatorrooster nu een honingraatmotief en een rood biesje, zoals de GTI-traditie bij VW het wil. Als optie is dagrijverlichting met leds verkrijgbaar. De verchroomde uitlaatpijpen achteraan worden onderstreept door de diffusor die verwerkt is in de bumper.
Deze kleine sportieveling staat op zeventienduimvelgen waarachter rode remklauwen schuilgaan. Binnen in de Volkswagen Polo GTI hangt een sportieve sfeer, met een afgeplat stuur met schakellepels om de DSG-bak te bedienen, aluminium pedalen, rode stiksels en sportstoelen bekleed met het bekende ruitjesmotief.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!