Hennesey heeft Bugatti en Koenigsegg de handschoen toegeworpen. Zijn nieuwe model zou de Veyron een dodelijk nekschot kunnen toebrengen. De F5 zou namelijk 1.400 pk moeten gaan ophoesten, 40 pk meer dan de Koenigsegg One:1 en 156 pk meer dan zijn voorganger Venom GT. Met zijn V8 zou de F5 een topsnelheid moeten halen van 466 km/h en zo Hennessey de titel verlenen van de constructeur van de snelste auto ter wereld. Temeer omdat het record van 435,22 km/h, dat door de Venom GT in het Kennedy Space Center van de NASA werd gevestigd, nooit werd gehomologeerd, zodat de titel vandaag nog steeds in handen is van de Bugatti Veyron Super Sport, die afklokte op 431,07 km/h.
In de F5 wordt de V8 van GM-origine gekoppeld aan een nieuwe versnellingsbak met schakelpeddels aan het stuur. Verder belooft de constructeur een meer beheersbaar rijgedrag dankzij een stabiliteits- en trekkrachtcontrole. De Venom F5 wordt nog steeds op een Lotus-chassis gebouwd en heeft met zijn luchtweerstandscoëfficiënt van 0,40 een veel vloeiender lijn dan zijn voorganger GT met 0,44. Hij is ook lichter, met een leeggewicht van 1.244 kilo. De hypersportwagen zou veel kans maken om sowieso de snelst van 0 naar 300 km/h optrekkende auto te worden, met een tijd die nog onder de 13,53 seconden van de GT ligt. Eind 2016 komt de F5 op de markt in een oplage van 30 exemplaren. Die gaan elk meer dan 900.000 euro kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!