De GT MF5 neemt de neo-retrostijl over van de MF4, die wordt aangedreven door een BMW-V8. De MF5 heeft ook een BMW-krachtbron voorin, maar dan wel de machtige vijfliter-V10 uit de M5 en de M6. Die levert nog steeds 507 pk bij 7.750 o/m en 520 Nm bij 6.100 o/m en kan omwentelingssnelheden tot 8.250 o/m aan. Daardoor kan de lichte coupé (verhouding gewicht - vermogen: 2,7 kilo per pk) naar 100 km/h spurten in 3,9 seconden en haalt hij een top van liefst 310 km/h. Het koetswerk van composietmateriaal rust nog steeds op een gelijmd en geklinknageld aluminium chassis. Zowel de bestuurder als de passagier zitten in een op maat gemaakte composiet kuipstoel.
Naast de GT MF5 stond op de Wiesmann-stand in Genève ook een GT MF4 met zestrapsautomaat. Aan de 4.8 V8 met 367 pk van die auto werd niet geraakt.
Foto's: Sébastien Mauroy & Constructeur
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!