Giulia
We hebben er even op moeten wachten, maar de Giulia is er nu eindelijk. Met dit meer dan zinnenprikkelende model knoopt Alfa Romeo weer aan bij zijn roots. Deze grote middenklasser trekt volop de kaart van zijn Italiaanse charme om een deel van de koek in dit segment te veroveren. Oorspronkelijk werd hij voorgesteld in zijn Quadrifoglio-versie, oftewel de meest radicale versie, aangedreven door een 2,9 liter grote V6-turbo van 510 pk, maar uiteraard zullen de verkoopcijfers vooral afhangen van de ‘normale’ motoren: een 2.0-turbo van 200 pk of een 2.2 JTDM van 136 of 180 pk. Zijn dynamische onderstel staat garant voor een aangenaam weggedrag en een flinke dosis rijplezier. Alleen de afwerkingskwaliteit van het interieur en de feeling van sommige bedieningsorganen gooien wat roet in het eten. De recentste toevoeging aan het gamma is de Veloce, een variant die de kloof moet dichten tussen de gewone versies en de Quadrifoglio.
4C SPIDER Edizione Corsa
Met zijn koolstofvezel chassis en zijn 241 pk sterke 1.750 cc-motor centraal achter de inzittenden doet de 4C de liefhebbers watertanden. Op het salon van Brussel staat de Spider-versie in de spotlights, in zijn Edizione Corsa, een speciale reeks die in oktober voorgesteld werd tijdens de Zoute Grand Prix. De 35 geplande exemplaren zijn allemaal gehuld in Rosso Competizione en beklemtonen hun sportieve karakter aan de hand van een rolbeugel, luchtinlaten en buitenspiegelkappen in koolstofvezel. Binnenin zien we zwart leder met rode stiknaden, terwijl achter de zwarte 18- en 19-duimvelgen rode remklauwen schuilgaan. Kostprijs van dit speeltje: 77.900 euro.
GIULIETTA VELOCE
Ook al gaat hij al sinds 2010 mee, toch blijft de Giulietta de populairste Alfa Romeo. Begin 2016 onderging hij een tweede facelift, die zich concentreerde op de uitrusting en subtiele cosmetische wijzigingen met zich meebracht. Het gamma draait intussen om drie afwerkingsniveaus, met boven de basisversie en de Super nog de Veloce, de topversie, die wordt aangedreven door de 1.750 cc grote viercilinder van 240 pk (de motor uit de 4C). Eerder dan een raszuivere sportieveling is dit een (erg) dynamische berline, die ook dagelijks bruikbaar is. Prijzen vanaf 34.300 euro.
Ontdek ook
MITO | De stadsauto van Alfa is de oudste telg van het gamma en onderhuids verwant met de Fiat Punto. Dit jaar onderging hij een erg lichte opfrisbeurt, waarbij naast een nieuwe neus ook andere uitrustingsniveaus hun intrede deden.
COLLEZIONE | Voor de MiTo en de Giulietta brengt Alfa ook een nieuwe speciale reeks op de markt: de Collezione. Die pakt uit met een wat duistere look en is rijkelijk aangekleed.
Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!