Discovery
Als Belgische première kunnen we op de Land Rover-stand de volledige nieuwe Discovery gaan ontdekken. Die sluit visueel sterk aan bij de Discovery Vision Concept uit 2014, maar behoudt niettemin enkele typische stijlkenmerken, zoals het getrapte dak. Zoals gebruikelijk bij Jaguar Land Rover is de nieuwe Discovery volledig van aluminium gemaakt, zodat hij zijn gewicht beperkt tot 2,1 ton, een winst van bijna 480 kilogram ten opzichte van zijn voorganger. Niet slecht voor een auto die plaats biedt aan zeven inzittenden en tot 3,5 ton mag slepen. Het motorgamma omvat drie diesels en één benzinemotor. Basisversie is de 2.0 D van 180 pk, gevolgd door een 240 pk sterke variant van diezelfde Ingenium-viercilinder. Nog straffer zijn de 3.0 D, een V6 van 258 pk, en de 340 pk sterke drieliter-compressor op benzine. De ZF-achttrapsautomaat is standaard op alle versies. Binnenin vind je niet minder dan negen USB-poorten, zes 12-voltingangen en een 4G-wifiverbinding.
Range Rover Evoque Convertible
Hoewel hij intussen de oudste in het gamma is, blijft de Range Rover Evoque een aardig verkoopsucces. Maar goed, het merk doet er ook alles aan om het klantenbestand van het model uit te breiden, tot de lancering van een Convertible-versie met stoffen kap toe. Om het meergewicht van deze koetswerkvariant te compenseren bestaat de cabrio-uitvoering enkel met de krachtigste motoren uit het Evoque-gamma: een 2.0 D van 180 pk en een drukgevoede 2.0 op benzine van 240 pk.
Ontdek ook
DISCOVERY SPORT | De opvolger van de Freelander heet Discovery Sport, naar analogie van de twee Range Rovers. Deze compacte SUV bestaat ook als 5+2-zitter en biedt een uitstekende verhouding tussen buitenformaat en binnenruimte.
RANGE ROVER EVOQUE | De Evoque werd al in 2011 gelanceerd (door Victoria Beckham) en onderging intussen enkel een erg lichte opfrisbeurt, maar zijn look is nog altijd even modern. De komst van de Ingenium-tweeliterdiesel maakt hem stiller en zuiniger dan ooit.
RANGE ROVER SPORT | De bij ons in 2013 gelanceerde Range Rover Sport was destijds de tweede SUV van het merk die helemaal van aluminium gemaakt was. De kilo’s die hij op die manier won, zetten het sportieve temperament van deze grote SUV enkel maar in de verf. Topversie is de SVR, waarvan de compressor-V8 maar liefst 550 pk ontwikkelt.
Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!