Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Lexus op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

Lexus blijft inzetten op zijn hybrides: op de stand van het merk zijn enkel auto’s te zien die een benzinemotor met een of meerdere elektromotoren combineren.

LC 500h

Als primeur voor België stelt Lexus zijn nieuwe LC 500h tentoon. Deze grote coupé, die stilistisch geïnspireerd is op de conceptcar LF-LC uit 2012, werd eerder al onthuld in zijn 500-versie, met een V8 gekoppeld aan een tientrapsautomaat. De hybridevariant ruilt twee cilinders in voor een lithium-ionbatterij en een elektromotor van 44,6 kilowatt. Samen met de 3,4-liter grote V6, die op zijn eentje al goed is voor 296 pk, ontwikkelt deze versie een gecombineerd vermogen van 354 pk. Daarmee is hij staat om in minder dan vijf seconden naar 100 km/h te spurten. Technisch innoveert deze LC 500h door zijn gloednieuwe overbrenging, waarbij een viertrapsautomaat achter het hybride aandrijfgeheel is gemonteerd. Een primeur voor Toyota, waarmee je nu ook manueel kunt schakelen. Volgens Lexus moet die Multi Stage Hybrid-technologie de auto een sportiever karakter verlenen en zijn weggedrag verbeteren. Tegelijk staat de auto op een nieuw platform, dat zal dienen voor alle Lexus-modellen met de motor voorin en achterwielaandrijving.

IS

De gefacelifte IS beleeft zijn Belgische debuut op het salon van Brussel. Lexus’ gezinsberline, waarvan de huidige generatie uit 2013 stamt, kreeg vooral een nosejob. Voortaan bestaat de IS met twee fronten: één vrij sober en een tweede dat meer expressief is, maar allebei hebben ze nieuwe ledkoplampen. Voor de rest verandert er niets, behalve dat het multimediascherm op de middenconsole nu 10,3 in plaats van 7 duim groot is. Onder de motorkap blijft de hybride 300h eenzaam op post.

Ontdek ook

GS | De in de loop van 2016 lichtjes opgefriste GS is Lexus’ reisberline. Hij onderscheidt zich niet alleen van zijn Duitse concurrenten door zijn look, maar ook door het feit dat hij beschikbaar is in twee hybride-uitvoeringen: 300h en 450h.

NX | Met de NX lanceerde Lexus zijn eerste compacte SUV ooit. Dit model, dat rijkelijk is uitgerust en verzorgd is afgewerkt, rust op de basis van de Toyota RAV4, maar is enkel nog maar verkrijgbaar als hybride 300h. Daarmee bekent hij meteen kleur ten opzichte van de concurrentie.

RX | De RX 450h is ’s wereld best verkochte grote hybride. Hij zit intussen al aan zijn vierde generatie, en alhoewel zijn controversieel ogende koetswerk hypermodern is, neemt de RX onderhuids het hybride aandrijfgeheel van zijn voorganger haast ongewijzigd over.

RC | De RC is Lexus’ compacte coupé. Nadat hij oorspronkelijk enkel als F-versie bestond, met een dikke vijfliter-V8 in de neus, is hij tegenwoordig ook leverbaar als hybride – meteen een unicum in dit segment. De tweeliter op benzine is ons land alweer uit de catalogus verdwenen.

 

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten