Naast de Stinger en de nieuwe Picanto vinden we op de Kia-stand in Genève ook nog de Niro en Optima SW Plug-In Hybrid. De Niro Plug-In Hybrid combineert een 105 pk sterke 1.6 GDi-benzinemotor met een elektromotor van 60 pk (tegenover 44 pk in de standaard Niro, die een gewone hybride is). Die laatste wordt gevoed door een lithium-ion polymeerbatterij van 8,9 kWh. Gecombineerd kan het vermogen pieken op 141 pk en 265 Nm. De Niro PHEV kan 55 kilometer lang zuiver elektrisch rijden als hij met een volle batterij vertrekt. Zijn krachtiger elektromotor laat hem van 0 naar 100 km/h optrekken in 10,8 in plaats van 11,5 seconden. En ondanks het feit dat hij een hybride is, biedt Kia toch een sleeppakket aan waardoor hij geremde aanhangers met een gewicht tot 1.300 kilo mag slepen.
Optima SW PHEV
De andere in Genève voorgestelde plug-in hybride is de Optima SW. Die neemt de aandrijflijn over van de plug-in hybride Optima berline, maar kan dankzij zijn breakprofiel 440 liter bagageruimte bieden (in vijfzitsopstelling), wat 133 liter meer is dan de berline. De neerklapbare achterbank in 3 delen (40/20/40) maakt dat je het laadvermogen kan vergroten tot 1.574 liter. De Kia Optima Station Wagon Plug-In Hybrid kan 61 kilometer elektrisch rijden (topsnelheid 120 km/h). Zijn gecombineerde vermogen van 205 pk dankt hij aan zijn 2.0 GDi met 156 pk en zijn elektromotor van 68 pk (50 kW), die in de automatische zesversnellingsbak is ingebouwd. De voeding komt van een 11,26 kWh grote lithium-ion polymeerbatterij. Beide modellen komen in het tweede trimester van dit jaar op de markt in Europa.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!