De in Genève voorgestelde Akka Link&Go 2.0 is een prototype bedacht door een Europese groep van ingenieursbureaus. De auto heeft geen stuur omdat hij volledig zelfstandig rijdt. De 'bestuurder' geeft zijn aanwijzingen, bedoelingen en behoeftes door. Daarna doet de auto de rest dankzij een waaier aan sensoren en camera's om de omgeving rondom zich te analyseren zonder dode hoeken. Bovendien kan hij zich ook verplaatsen zonder iemand aan boord. Zo kan hij op zijn eentje naar een herlaadpaal of een carwash rijden.
Aan boord kunnen de passagiers gebruik maken van heel wat diensten, zoals een internettoegang, teleconferenties, toeristische informatie of multimedia. Dat gebeurt via semi-doorzichtige schermen die voor de ramen zijn gemonteerd. De auto kan ook met zijn omgeving communiceren via lichtsignalen, om bijvoorbeeld aan te geven dat hij nog plaatsen over heeft voor autodelers. De Link&Go 2.0 is in de eerste plaats ontwikkeld voor stadsgebruik en wordt aangedreven door vier elektromotoren, één per wiel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!