Bruno Belamich, artistiek directeur van Bell & Ross, verklaarde dat de Aero GT de bedoeling heeft een plaats te veroveren tussen de traditionele rivalen. Het gaat enkel nog maar om een conceptcar, maar als deze supercar gebouwd wordt, dan zal hij aangedreven worden door een 4,2 liter grote biturbo-V8, die gekoppeld wordt aan een automaat met acht verhoudingen. De krachtbron zou 600 pk moeten leveren voor een sprint van 0 tot 100 km/h in minder dan drie seconden en een topsnelheid van zo'n 320 km/h.
Echte supercar
De Aero GT ziet eruit als een echte supercar. De sportieveling is zeer laag en is amper 4,7 meter lang, terwijl zijn koetswerk opvallend hoekig is. We zien ook dat de vorm van de spiegels verwijzen naar de kap boven de cockpit van een straaljager. Het luchtvaartthema is overigens overal zo'n beetje van de partij, zoals in de 'turbine'-wielen of de uitlaten die eruit zien als een straalmotor. Zelfs zijn spoiler achteraan doet denken aan de staart van een jachtvliegtuig.
Geen primeur
Het is niet de eerste keer dat Bell & Ross zich op de autosector stort. Het merk had al in 2014 een conceptcar gelanceerd, de B-Rocket, die zich ook al liet inspireren door de luchtvaart. In 2010 stelde Bell & Ross in samenwerking met Peugeot de SR1 voor, een hybride roadster met drie zitplaatsen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!