Dit weekend zet BMW op het schoonheidsconcours van Pebble Beach in Californië opnieuw aan het dromen. De constructeur laat er een nieuwe variant zien van zijn 2002 Hommage concept die in mei al opzien baarde op het concours van Villa d’Este. Dit keer legt BMW, net als eerder bij de CSL concept, de nadruk op autosport in het jaar dat het 50 jaar turbotechniek viert.
Historische sponsor
De stijlstudie in Pebble Beach brengt twee nieuwe carrosseriekleuren naar voor: oranje en zwart. Zijn naam etaleert hij in dikke letters: ‘Turbomeister’. Letters en een lettertype die verwijzen naar een beroemde voormalige sponsor van BMW in de autosport: Jägermeister.
Rijk palmares
De tweede concept onderscheidt zich verder nog van zijn Italiaanse voorganger door zijn goudkleurige 20-duims velgen. Natuurlijk etaleert de constructeur graag zijn historiek met de turbo. Die leverde niet alleen bliksemsnelle berlines op die hun concurrenten het nakijken gaven, maar leidde ook de tot de wereldtitel in F1 met de Brabham-BMW van Nelson Piquet in 1983.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!