Dit is dus Citroëns antwoord op de Nissan Juke en Renault Captur. Uiterlijk vinden we alle kenmerkende attributen terug van kleine softroaders. De koetswerkbeschermplaten op de vleugels doen bijvoorbeeld denken aan de Airbumps die we al kennen van de ‘civiele’ C3. Qua stijl vallen uiteraard de grote 18-duimvelgen met diamantlook op. Ze geven de indruk deze concept zijn broekspijpen heeft opgerold om zich in het terrein te wagen. Niet geheel verrassend houdt de C-Aircross het bij twee aangedreven wielen om vooruit te geraken. Hij kan enkel rekenen op het Grip Control, een elektronische trekkrachthulp die verschillende afstellingen biedt in functie van het type ondergrond (modder, zand, sneeuw,…) om zich uit benarde situaties te redden.
Led-strip
Zoals elke goede conceptcar heeft deze C-Aircross een paar gadgets die we niet op de productieversie zullen terugzien, zoals hier de suicide doors of de zijdelingse camera’s ter vervanging van de buitenspiegels. Toch zouden we een paar trekken kunnen terugvinden op de definitieve versie, zoals de ledverlichting in de dakrails of de originele zonnegordijnen in het derde zijruitje die het licht discreet filteren. En misschien keert het stuur met één velg wel terug bij Citroën, wie weet? Over enkele maanden krijgen we het antwoord…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!