Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Hyundai Elantra LPI Hybrid

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-08-2008

In juli 2009 brengt Hyundai zijn eerste hybride op de markt in Korea. Die rijdt bovendien op lpg, om de CO2-uitstoot nog meer te reduceren.

De Hyundai Elantra LPI Hybrid Elektric Vehicle (HEV) is een hybride auto die op vloeibaar petroleumgas (lpg) werkt. Voor de voeding van de elektromotor wordt een lithium-polymeerbatterij ingezet. De gasmotor is een 1.6, de elektrische krachtbron levert 15 kW. Het geheel brengt zijn vermogen over op de voorwielen via een CVT-automaat. De Elantra zou niet meer dan 103 g/km aan CO2 uitstoten.

Hyundai koos voor lithium-polymeer- in plaats van lithium-ionbatterijen omdat die een grotere energieopslagcapaciteit hebben, minder duur zijn om te produceren, beter bestand zijn tegen fysieke schokken en vooral meer herlaadcycli aankunnen voor ze aan opslagcapaciteit beginnen te verliezen.

Aanvankelijk wordt de Elantra HEV enkel in Koreaanse toonzalen aangeboden. Export naar landen met een voldoende grote lpg-infrastructuur wordt echter in overweging genomen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten