De N wordt binnenkort het symbool van sportiviteit bij Hyundai. De Division N Performance gaat zich bezig houden met N-afgeleiden en -modellen die gebruik maken van de ervaring die de constructeur heeft opgedaan in het WRC. In afwachting van meer concreet nieuws rond het N-logo in de showrooms pakt de Koreaanse constructeur in Frankfurt alvast uit met de N 2025 Vision Gran Turismo, die is ontwikkeld voor het racegame GT6 voor PlayStation.
Supercondensator
De virtuele racewagen staat in Frankfurt als model op ware grootte en is op papier uitgerust met in beide achterwielen een elektromotor die worden gevoed door een brandstofcel op waterstof. In totaal komt 884 pk vrij. Dat is te danken aan de samenwerking tussen de brandstofcel, die 680 pk ontwikkelt, en een supercondensator die 204 pk kan ophoesten. En al dat geweld moet een auto van slechts 972 kilo aandrijven...
Vroaaar...
De ontwikkelaars hebben veel werk gemaakt van het geluid dat de bolide maakt in GT6 en probeerden daarbij zo realistisch mogelijk te blijven. De turbine die verse lucht aanzuigt om in de brandstofcel te mengen met waterstof draait tegen 200.000 o/m. Voeg daar nog de geluidsfrequentie aan toe die van de brandstofcel komt, het lawaai van de koeling voor de waterstof en het scherpe gefluit van de elektromotoren in de wielen, en je krijgt volgens Hyundai een opwindende cocktail.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!