Op de Los Angeles Auto Show 2021 rijdt de Hyundai Seven zich onder de schijnwerpers, een elektrische SUV die in productie gaat als Ioniq 7. Toch als de Zuid-Koreaanse constructeur de lijn doortrekt van de 45 Concept uit 2019 en de Prophecy Concept uit 2020, die de basis vormen voor de Ioniq 5 en de binnenkort verwachte Ioniq 6. We verwachten de productieversie van de Hyundai Ioniq 7 loop 2024.
>> Lees ook - Hyundai Ioniq 5 wint AutoGids Best Car Award 2021
De Hyundai Seven Concept bouwt op het modulaire E-GMP-platform dat Hyundai ontwikkelde voor elektrische voertuigen. De SUV heeft een wielbasis van 3,2 meter en beschikt over een volledig vlakke vloer, zodat het loungy interieur ingericht kon worden als een rijdend salon. Zoek dus niet naar twee of drie zitrijen, de Hyundai Seven houdt het bij twee draaibare fauteuils en een zithoekje. Want ja, dankzij de autonome rijtechnologie is een bestuurder niet echt nodig. Zelfs rijden kan wel, maar dan moet je het stuur wel eerst tevoorschijn toveren. Het zit immers verstopt in de armsteun.
Duurzaam en hygiënisch
Het interieur van de Hyundai Seven Concept combineert duurzame materialen zoals bamboe en boomhars met het zogeheten Hygiene Airflow-systeem. Dat pompt de lucht van boven naar beneden, terwijl het via UVC-licht en antibacteriële stoffen gereinigd wordt zodat Covid-19 en andere virussen uit de ether gehaald worden. De inzittenden hoeven geen mondmasker te dragen, neen.
Het panoramische dak van de Hyundai Seven Concept komt met sfeerverlichting, terwijl het interieur naast een koelkast ook een speciale ruimte voor je schoenen telt, voor de geruite sloefen moet je zelf zorgen. Het dashboard heeft een minimalistische vormgeving en komt met uitklapbare displays die de gewenste informatie tonen, al dan niet via projectie. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Rijbereik en laadmogelijkheden
Over de technische specificaties van de Hyundai Seven Concept wordt weinig gezegd, enkel dat het een elektrische aandrijflijn betreft die een rijbereik van 485 kilometer belooft. Net zoals de Ioniq 5 komt deze SUV met een 800V-systeem zodat je kan snelladen aan 350 kW.
Ook het koetswerk spreekt de inmiddels bekende designtaal. De Hyundai Seven Concept heeft een hoekig SUV-ontwerp met de zogeheten Prametric Pixel-verlichting. Aan de linkerzijde houdt de Seven het bij een deur op in te stappen, aan de rechterkant tel je twee portieren die centraal openen en je een eenvoudige toegang tot het interieur verschaffen. Let ook op de verduisterde achterzijde enorme achterruit. Benieuwd wat daarvan overblijft bij het uiteindelijke productieversie, al verdedigt Hyundai een uitstekende reputatie op dat gebied.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!