Met die nieuwe kleuren moet de concept LRX aantonen dat Land Rover overweegt om de personaliseringsmogelijkheden van zijn modellen uit te breiden. Officieel zijn er nochtans geen productieplannen voor de LRX. Beide prototypes zijn er puur om de interesse bij het publiek, de concessiehouders en de pers te peilen. Al lijkt het niet meer dan logisch dat Land Rover studeert op downsizing en hybride aandrijflijnen. De LRX wordt bijvoorbeeld aangedreven door een tweeliter turbodiesel die ook op biodiesel kan werken en die wordt bijgestaan door een elektromotor.
Naast zijn tweekleurige lak in zwart en zilver onderscheidt de tweede LRX zich ook van het eerste prototype door zijn dakrails en het verwijderbare dak in koolstofvezel. Ook de beschermingsplaten onder de auto zijn in dat exotische materiaal gemaakt. Op de achterbumper is een extra trapje geïnstalleerd om gemakkelijker zaken bovenop de auto te kunnen bevestigen. Ten slotte kreeg de nieuwe concept andere velgen in een ultralichte legering met speciaal ontworpen banden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!