Het merk met de drietand presenteert een sportieve concept voor zondagse uitstapjes op het circuit. De MC Concept onderscheidt zich van de GranTurismo S door zijn agressievere uiterlijk en door enkele technische en motorische aanpassingen. Zo levert de 4.7 V8 10 pk meer (450 pk in plaats van 440) en is het koppel gestegen van 490 tot 510 Nm bij 4.750 o/m. Een en ander is te danken aan de kegelvormige hogeprestatieluchtfilter en een nieuwe uitlaatdemper en katalysator. Het chassis is eveneens herwerkt om het geheel meer dynamiek te geven door het gewicht te reduceren en gunstiger te herverdelen.
Hoewel de MC Concept slechts 1.400 kilo weegt, kreeg hij toch krachtigere remmen met een diameter van 380 millimeter vooraan en 313 millimeter achteraan, maar het ABS is wel overboord gegooid. Deze auto is namelijk bedoeld voor circuitgebruik. Dat is ook de reden waarom hij op slick-banden staat en is uitgerust met een systeem om data van de auto bij te houden. Om dezelfde redenen is de cockpit gestript tot het noodzakelijke minimum. Uiterlijk verschilt de MC Concept van de GranTurismo S door twee luchtinlaten naast het radiatorrooster, een bult in de motorkap, allerlei luchtuitlaten, hertekende bumpers, een centrale uitlaat en extra aerodynamische elementen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!