De Ondelios beschikt over vleugeldeuren met grote glasoppervlakken, die deze auto van 4,80 meter lang (en 1,60 meter hoog) nog langer doen lijken. De stroomlijn is verzorgd, getuige een Cx-waarde van 0,28. Binnenin is plaats voor zes inzittenden, verdeeld over drie rijen met telkens twee afzonderlijke stoelen. Voor die laatste ging Renault duidelijk de inspiratie halen bij vliegtuigen: de stoelen beschikken over een comfortstand, waarbij ze, net als in business class, achteroverkantelen en een voetsteun tevoorschijn komt. Starten doet de Ondelios met behulp van een Samsung-gsm, die dienstdoet als startkaart. Hij herkent de bestuurder en laadt dan ook allerlei persoonlijke instellingen in, zoals de stand van zijn stoel.
Om de auto zo licht mogelijk te maken is het koetswerk van koolstofvezel en zijn de ruiten van polycarbonaat. Maar brandstof besparen doet de Ondelios vooral dankzij zijn hybride aandrijving. Zijn tweeliter-dCi krijgt namelijk de steun van twee elektromotoren, goed voor een totaal vermogen van 205 pk. Een van de elektromotoren bevindt zich op de achteras, wat van deze concept-car een vierwielaandrijver maakt. In combinatie met een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling zou de Ondelios in 7,8 seconden naar 100 km/h spurten, terwijl hij gemiddeld slechts 4,5 l/100 km zou verbruiken, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 120 g/km. Die lage dorst is deels ook te danken aan de specifieke Michelin-banden die de 23-duimvelgen schoeien.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!