A priori zal geen enkele Renault het profiel van de conceptcar Trezor hebben. Maar elke toekomstig model van Renault zal er wel stijlelementen uit putten. Net als de conceptcar Dezir van 2010, is de Trezor een stijlstudie die de stilistische richting aanduidt die de constructeur en zijn hoofddesigner Laurens van den Acker willen inslaan. We vinden er ook technologische oplossingen in terug die mogelijk zullen terug te vinden zijn in de auto's van het merk.
Sportieve coupé
De Trezor is een tweezitscoupé met een sportieve roeping. De auto – die 4,70 meter lang en 2,18 meter breed is voor een hoogte van amper 1,08 meter – met lange motorkap blijft niet onopgemerkt op de stand van het merk op het salon van Parijs (van 1 tot 16 oktober). Instappen gebeurt middels een enkele opening waarbij het volledig dak van de conceptcar gelift wordt. Een oplossing die uiteraard bij een inrichting speciaal voor het salon blijft. Zijn elektromotor werd geleend uit de Formula-E en is goed voor 350 pk en 380 Nm. Het aangekondigde rijbereik bedraagt 300 kilometer. Het laadpercentage is zichtbaar van buitenaf.
In productie
Concreet gaan de toekomstige modellen van Renault wellicht een doorlopend radiatorrooster uit een stuk erven, uitgerekte koplampen en achterlichten zoals die van de Trezor. Binnenin vervangen schermen de gewoonlijke bedieningsfuncties. Door de originele opening van de conceptcar kunnen we meer bepaald de cockpit goed observeren. Renault heeft beloofd om de voorstelling van zijn binnenruimtes te verbeteren. Wellicht zullen we in deze conceptcar daar al enkele sporen van kunnen ontdekken. Een digitaal dashboard met een L-scherm en een mix van hout en leer zijn wellicht oplossingen die voor de toekomst op de planning staan. Tot slot beschikt de conceptcar ook nog over een zelfrijdende modus ...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!