Volgens het persbericht, dat bulkt van de marketingtaal, "vertaalt dit prototype de globale dynamische kijk van de hedendaagse jeugd". De constructeur stelt de Hako Coupé voor als een "sportieve doos". Voor het design bestudeerde de designafdeling van Tokio de jongste trends bij de Amerikaanse en Japanse jeugd omdat deze twee culturen elkaar volgens Scion wederzijds beïnvloeden. De auto trekt de aandacht met zijn levendige kleur, zijn rechthoekig radiatorrooster en zijn welvingen. We kunnen deze Scion zien als een kruising tussen een Amerikaanse hot-rod en de xB van de constructeur (een technische neef van de Daihatsu Materia).
Deze conceptversie is vooral door zijn gewaagde design de omweg waard. Zo zijn er de led-lichten voor- en achteraan, de verticale voorruit, het ?afgehakte? dak en de achttienduimvelgen. Binnenin zien we een mix van zwart en oranje met metalen accenten. Volgens Scion zijn de stoelen gemakkelijk te reinigen dankzij de bekleding in urethaan en rubber. De middenconsole scheidt de twee voorstoelen van elkaar (een oranje exemplaar voor de bestuurder en een zwart voor de passagier) en is voldoende ruim om er verschillende spullen in op te bergen. Er is trouwens meer dan genoeg opbergruimte. De auto is bedoeld voor jongeren en de ontwerpers hebben zich voor het dashboard, de versnellingspook en het stuurwiel van deze vierzitter door videospelletjes laten inspireren. Het multimediasysteem beschikt overigens over twee schermen want je kan er via een Bluetooth-verbinding muziek, video's en foto's op downloaden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!