In Frankfurt al vertelde Toyota via zijn concept C-HR Hy-Power dat het een hybride aandrijflijn met meer pit wil gaan verkopen. In Tokio gaat de constructeur binnenkort nog een stap verder met de concept HV Sports Concept. Die is niet gebaseerd op de compacte SUV C-HR, maar wel op het sportiefste model uit het gamma: de coupé GT86. In vergelijking met de productieversie verandert het uiterlijk ingrijpend. De voorkant is grondig hertekend en valt op door zijn getrapte led-koplampen. Het dak verdwijnt ook om plaats te maken voor een targa-oplossing.
2+batterij
De grootste evolutie zit hem echter in het verdwijnen van de achterbank. De 2+2 wordt zo een 2+batterij. De accumodule van de hybride aandrijflijn zit namelijk achterin de passagiersruimte. Voor de technische details van deze nieuwe motorunit moeten we echter nog even geduld koesteren. Wat Toyota al wel wil aangeven, is dat de auto een overbrenging heeft die kan worden omgevormd tot een manuele versnellingsbak. De ‘coureur’ kan de zesbak dan bedienen via een klassieke pook (met daarbovenop de startknop, onder een klepje zoals in een straaljager). Een ander belangrijk detail: net zoals de klassieke GT86 blijft de HV Sports Concept een achterwielaandrijver. Kondigt Toyota daarmee de komst aan van een toekomstige sportwagen die compacter is dan de in 2018 verwachte Supra?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!