De VW ID.Life Concept debuteerde in 2021 op de IAA van München als een betaalbare EV - ongeveer 20.000 euro - die in de loop van 2025 in productie zou gaan als het kleine broertje van de Volkswagen ID.3. De elektrische SUV staat op een ingekorte versie van het modulaire MEB-platform dat de wielbasis reduceert tot 2,65 meter. In tegenstelling tot de ID.3, die verkrijgbaar is met of achter- of vierwielaandrijving, kiest de Volkswagen ID.Life voor voorwielaandrijving. De conceptversie werd aangedreven door een elektromotor die 231 pk verzamelt en een sprint van 0 naar 100 km/u in minder dan 7 seconden belooft. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 57 kWh, wat zich vertaalt in een WLTP-rijbereik van ongeveer 400 kilometer.
Ook het desing van de VW ID.Life oogde veelbelovend, met een eenvoudig dashboard dat de voornaamste bedieningselementen bundelt op het multifunctionele stuur. Het wat hoekige SUV-lijnenspel combineerde moderne toetsen met nostalgische verwijzingen naar de allereerste generatie van de Volkswagen Golf, maar wordt nu toch geschrapt. In de loop van 2025 komt wel degelijk een elektrische VW ID.2, maar designchef Jozef Kaban en de zijnen zijn terug naar het tekenbord gestuurd voor een nieuw ontwerp. Wie nu reeds een min of meer betaalbare stads-EV met VW-logo wil, weet dat de elektrische Volkswagen e-Up terug verkocht wordt (in Duitsland).
Bron: Automobilwoche
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!