Dankzij tekeningen die BMW in Japan heeft laten patenteren kunnen we nu al vanuit alle hoeken kennismaken met de toekomstige X2. Als we hem vergelijken met de concept X2 die in september werd onthuld, dan lijkt het erop dat de algemene lijnen van het prototype behouden zijn. Hij verschilt enkel op een paar details, zoals verwacht. Zo heeft hij bijvoorbeeld grotere en meer klassieke buitenspiegels en zijn de klinken van de achterdeuren niet langer verborgen. Tegelijk zijn de lijnen ook iets minder sportief en meer praktisch geworden. De tildrempel van de koffer ligt lager en de koplampen zijn niet meer zo rank als op het prototype. Ze lijken nu meer op die van de X1.
Voor- of vierwielaandrijving
Die BMW X1 is dan ook de technische basis van deze toekomstige X2, die volgend jaar op de markt wordt verwacht. Het gaat dus om het voorwielaangedreven platform van de BMW-groep, dat ook door Mini wordt gebruikt. Maar er komen uiteraard ook vierwielaangedreven versies van de X2, vooral in combinatie met de meer krachtige motoren. Qua afmetingen brengen we in herinnering dat de conceptcar 4,4 meter lang was. Dat is ongeveer even lang als een Mercedes GLA en zo’n 20 centimeter meer dan een Audi Q2.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!