De Bugatti Chiron geldt niet alleen als een van de meest indrukwekkende supercars van het moment, maar fungeerde ook als startpunt voor een heleboel andere modellen. Van de Centodieci over de Divo tot La Voiture Noire, de ene nog wat sneller en zeldzamer dan de andere.
De jongste in dat iets te lange rijtje is de topless Bugatti Mistral, een topless variatie op het Chiron-thema waar Molsheim 99 exemplaren van gaat bouwen. Die hebben inmiddels allemaal een eigenaar gevonden, ondanks het prijskaartje van 5 miljoen euro.
Wat na de W16?
De Bugatti Mistral wordt aangedreven door de onvermijdelijke 8 liter-W16, hier goed voor een piekvermogen van zo meer eventjes 1.600 pk. Daarna gaat de legendarische krachtbron op pensioen. En dat doet de vraag rijzen wat Bugatti gaat doen met de toekomstige modellen.
Een 100% elektrische toekomst staat in de sterren sinds Mate Rimac - die van de elektrische Rimac Nevera - zich met Bugatti ging bemoeien, maar de nieuwe topman stelt de petrolheads gerust. De komende 10 jaar komt er geen 100% elektrische Bugatti, waarmee Rimac hint naar een nieuwe, hybride verbrandingsmotor.
Wat na de Chiron?
Na de Mistral is ook het liedje van de Bugatti Chiron uitgezongen. Van een directe opvolger is voorlopig geen sprake, we weten alleen dat Mate Rimac en de zijnen verschillende pistes onderzoeken. Het wordt in elk geval geen SUV, laat de nieuwe topman van Bugatti optekenen.
Toch niet de komende tien jaar, wat ook zou kunnen betekenen dat er de komende 10 jaar sowieso geen nieuw model op de planning staat... Met de productie van de Mistral is de productiesite in Molsheim soweiso nog even zoet.
Bron: Automobilwoche
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!