Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Mansory pakt elektrische Porsche Taycan Turbo aan

Geschreven door Klaas Janssens op 17-06-2021

Mansory staat niet meteen bekend om zijn subtiele creaties, al blijkt dat best mee te vallen bij hun versie van de elektrische Porsche Taycan Turbo.

Mansory maakt exotische sport- en luxewagens nog exotischer, maar subtiel of stijlvol kan je de aanpak van de Duitse tuner moeilijk noemen. Doorgaans komen er een heleboel spoilers, felle kleurtjes en twijfelachtige interieurdetails aan te pas. Maar kijk, het kan ook anders. Want naar Mansory-normen oogt de elektrische Porsche Taycan Turbo bijna braafjes. Bijna.

Forged Carbon

Het koetswerk van de Mansory Porsche Taycan Turbo verwelkomt heleboel designretouches in Forged Carbon, gaande van de splitter onder de neus en de diffusor onder de kont tot zijschorten opzij. Ook op de neus en rond de koplampen, op de deuren en de achtervleugel komt het speciale koolstofvezel terug. Erg opvallend, toch alls je voor een wit exemplaar opteert. Op een zwarte Porsche Taycan valt het best mee, zelfs al kan je moeilijk naast de 22-duimsvelgen van Mansory kijken.

2021 Mansory Porsche Taycan Turbo

Binnenin zegent Mansory de Porsche Taycan Turbo met speciaal leer en aangepaste inzetstukken, desgewenst in hetzelfde Forged Carbon dat gebruikt wordt om het koetswerk op te smukken. Verder noteren we specifieke stiksels, treeplanken, vloermatten en noem maar op.

Meer power, veel sneller?

Mansory neemt niet alleen het koetswerk en het interieur onder handen, maar zorgt ook voor wat extra power. Toch als het een sport- of luxewagen met verbrandingsmotor betreft. Technisch laten ze de Porsche Taycan ongemoeid. In overboost ontwikkelt de Taycan Turbo 687 pk en 850 Nm, zodat hij in 3,2 tellen van 0 naar 100 en in 10,6 tellen van 0 naar 200 km/u accelereert. De Turbo S doet daar een flinke schep bovenop met 762 pk en 1.050 Nm, de sprint tot 100 en tot 200 km/u vragen respectievelijk 2,8 en 9,8 seconden. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 260 km/u.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten