Brabus, dat zich doorgaans bezighoudt met het lepelen van 800+ pk sterke V8's in Mercedes-AMG's die daar al dan niet op zijn voorzien, heeft nu ook de EQS 450 aangepakt. Motorische verbeteringen zijn er niet, dat is iets complexer bij een EV en we vermoeden dat Brabus daar ook de expertise niet voor in huis heeft. Wel pakt Brabus de looks, het onderstel en de aerodynamica aan. En vooral dat laatste kan voor interessante winsten zorgen.
Meer stroomlijn, minder lift
Niet qua vermogen, wel qua rijbereik. Want de carbon lip vooraan, de carbon luchtdeflectoren op de flanken, de diffusor en de achterspoiler zorgen allemaal samen voor een 7,2% lagere luchtweerstand, al moet je ook de Monoblock M-velgen van 22 duim en de verlaagde ophanging (15 mm vooraan, 25 mm achteraan) nemen voor het maximale effect. De werkelijke impact op de range geeft Brabus niet mee, wel dat de EQS daarmee efficiënter én stabieler op de weg ligt dankzij de verlaagde lift (het omgekeerde van downforce).
Ten slotte heeft Brabus nog een paar details voor het interieur van de EQS te koop staan, zoals verlichte instaptreden in roestvrij staal, aluminium of carbon pedalen en andere vloermatten met een Brabus-logo op.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!