Van de Brabus GL 63 Biturbo worden slechts enkele exemplaren gebouwd, die allen 368.000 euro (exclusief belastingen) kosten. De grote vierwielaangedreven Mercedes heeft voorin een 6,3 liter grote V8 met twee turbo's die 650 pk (478 kW) levert en een koppel van 850 Nm ontwikkelt. Hij is gekoppeld aan een door de tuner zelf aangepaste versie van Mercedes' zeventrapsautomaat 7G-Tronic. De ophanging met luchtveren is 3 centimeter verlaagd.
Ondanks de machtige motor blijft het toch verbazingwekkend dat de enorme terreinwagen zichzelf naar 100 km/h kan kogelen in slechts 4,7 seconden, of dat zijn topsnelheid elektronisch begrensd is op 300 km/h. Uiteraard zijn de remmen versterkt: vooraan gebruikt Brabus aluminium remklauwen met liefst twaalf zuigers en geventileerde en geperforeerde schijven met een diameter van 380 millimeter vooraan. Achteraan houdt de Duitse tuner het bij zes zuigers en 355 millimeter. Qua velgen gaat het aanbod van 21 tot 23 duim.
Brabus heeft ook het koetswerk esthetisch aangepakt. De GL krijgt een nieuwe neus en de onderkant is gesierd met led-lichtstrips. Het interieur wordt aan de wensen van de klant aangepast. Een multimediastudio achterin is echter standaard en zelfs de passagiers op de derde zitrij hebben recht op hun eigen schermpjes.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!