De nieuwe BMW M2 laat niet lang meer op zich wachten, we zien hem haast wekelijks voorbijvliegen op de Nürburgring en andere testlocaties, weliswaar nog bedekt in een laagje camouflagewrap. Wat we wél al hebben, is de nieuwe BMW M240i - die we natuurlijk al hebben getest -, zeg maar een M2-light. Met 374 pk en 500 Nm onder de motorkap, zit je al niet verlegen om vermogen én kom je dicht in de buurt van wat de M2 zou moeten leveren, volgens ons zo'n 450 pk. De Zwitserse tuner Dähler geeft de M240i net dat zetje om mee te kunnen met de toekomstige M2.
455 pk
Dähler belooft twee tuningpakketten voor de BMW M240i G42: een Stage 1-pakket, met 430 pk en 610 Nm als resultaat, of een Stage 2 met 455 pk en 640 Nm. Bijzonder aan deze tuning is dat de wagen na afloop nog steeds conform is met Euro 6d.
Naast de motortuning biedt Dähler ook enkele visuele en auditieve aanpassingen aan: verlagingsveren die nog steeds voor voldoende comfort moeten zorgen (en trouwens ook passen op elke andere 2 Reeks Coupé G42). De velgen zijn dan weer 20 inch groot (en niet het mooiste design naar onze mening) om wielkasten te vullen en de stance af te werken. De sportuitlaat met 4 dikke pijpen geeft ook iets meer de M2-look en werkt ook netjes samen met de partikelfilter van de M240i, naast het feit dat hij ook gewoon een sportiever geluid levert.
Power Pedal, huh?
Dat klinkt allemaal goed en wel, maar Dähler biedt ook iets aan dat het bedrijf de 'Power Pedal' noemt. Het is een kastje dat je aansluit op de bekabeling van je gaspedaal en dat de reactiesnelheid van het pedaal moet verbeteren. Je kan het zelfs met een app bedienen om je eigen rijmodi in te stellen - wat we dan wel weer begrijpen. Maar Dähler belooft ook een 10% snellere acceleratie. Een 10% snellere gasrespons, zullen ze bedoelen, maar dan nog hebben we onze twijfels...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!