Christopher Reitz, oprichter van Feuerbach Designworks, is de voormalige hoofdontwerper van Nissan Europe die ook bij Audi, Volkswagen en Alfa Romeo heeft gewerkt. Maar hij is ook de kleinzoon van Ferdinand Porsche, van de Wolfgang-tak. Het is dan ook niet meer dan logisch om voor de GTL Coupé te putten uit de geschiedenis van het familiemerk. Een exclusief model in een beperkte oplage, gebouwd rond een oude Porsche.
Koolstof
Het basismodel is een 911 GT3 '997'. Het chassis is ongewijzigd, maar de carrosserie is volledig nieuw. Hij is gemaakt van koolstofvezel om veel lichter te zijn en werd ontworpen in Barcelona. Er zijn nog enkele vage gebieden te zien, omdat Feuerbach slechts een paar illustraties heeft gegeven. Maar de Porsche-rondingen lijken behouden. De ledachterlichten doen denken aan die van de '991'. De motorkap achteraan is versierd met carbon louvres. Een ander onderscheidend kenmerk is de luchtinlaat op het dak.
Eigen motor
Er is geen GT2 RS-motor of een gespierdere versie van de originele flat-six van 3,8 liter (415 pk), maar een heel eigen variant van de natuurlijk aangezogen Mezger: een 4,3-litermotor met 540 pk bij 8.500 o/m. De zescilinder wordt gecombineerd met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Hij kan ook worden gecombineerd met een PDK met 7 versnellingen met flippers aan het stuur. Deze transmissies worden op maat gemaakt door een officiële leverancier van de fabrikant uit Zuffenhausen. Bovendien kondigt Feuerbach nu al verdere, nog krachtigere versies van de GTL Coupé aan! Het is ook mogelijk het model in circuitconfiguratie te bestellen, met onder meer rolkooi, rolbeugels, speciale kuipstoelen, lichtere wielen, versterkte remmen en stijvere vering.
Leder en Alcantara
Het interieur van de Feuerbach GTL Coupé zal worden ontworpen volgens de wensen van de 25 klanten. De hier getoonde auto is echter een goede mix van sport, luxe en raffinement, met een vleugje retro. De ouderwetse pookknop zit op een verhoging van koolstofvezel. De deurgrepen zijn vervangen door lussen. Geen schermen, maar analoge tellers. Dit alles in een wereld van leer en alcantara. Klanten zullen voor service terecht kunnen bij een netwerk van onafhankelijke Porsche-specialisten. De prijs? 550.000 euro, zonder opties, zonder personalisatie en zonder belastingen. Kortom, het budget kan nog een pak stijgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!