Tot nu toe werden de meest krachtige versies van de 718 Boxster en Cayman, aangedreven door een platte atmosferische 4.0-zescilinder, uitsluitend geleverd met een manuele transmissie. Een puristische keuze voor de GTS, 718 Spyder en 718 Cayman GT4, maar eentje die niet alle potentiële klanten tevreden stelt. Nu kunnen ze gelukkig ook kiezen voor de bekende PDK-bak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. Een transmissie die het comfort en de efficiëntie van de modellen verbetert, net als het verbruik. De sprint van 0 tot 100 km/u lukt nu in 3,9 tot 4 seconden, een halve seconde sneller dan de versies met handbak.
De PDK heeft vier rijmodi (Normal, Sport, Sport Plus en Individual) die een invloed hebben op de schakelovergangen en met een toefje tussengas bij het terugschakelen in de Sport-modi. Sport Plus geeft ook de mogelijkheid tot Launch Control. Zit je niet in een sportmodus, maar heb je even het volle vermogen nodig, dan is er de Sport Response-knop die alles openzet gedurende 20 seconden. De knop haalt zijn inspiratie bij de push-to-pass-knoppen vande racerij en kan dus van pas komen bij een vlot inhaalmanoeuvre. Daarnaast krijgt de PDK-versie nog wat verbeterde techniek en extra uitrusting, met onder andere een optimalisatie van het sperdifferentieel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!