Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Audi A6 Allroad

In 2000 introduceerde Audi voor het eerst de Allroad, een als avonturier verklede A6 Avant op hoge poten. In al die jaren is er weinig veranderd, en nu is de derde generatie een feit.

Prijs
NB

Sinds zijn lancering in 2000 zijn er bijna 140.000 exemplaren van de A6 Allroad aan de man gebracht. Vandaag ziet de derde generatie het levenslicht. Net zoals zijn voorgangers onderscheidt ook die zich door zijn kunststof drempelbeschermers en wielkastverbreders. Voor de rest is het nog altijd een verhoogde A6 Avant... Aangezien de A6 Allroad iets hoger in het gamma gepositioneerd wordt, beperkt het motoraanbod zich tot vier drukgevoede en rechtstreeks ingespoten drieliters in V6-configuratie. De Allroad neemt uiteraard de nieuwigheden over die geïntroduceerd werden op de nieuwste A6. Zo is zijn koetswerk voor twintig procent opgebouwd uit aluminium, wat een gewichtsbesparing oplevert van 70 kilo in vergelijking met zijn voorganger.

Er is ook internet aanwezig in het interieur en het navigatiesysteem neemt de beelden over van Google Earth en Google Street View. Het MMI beschikt eveneens over een functie die specifiek is voor de Allroad en die de hellingsgraad meet en zo het risico op omkantelen berekent op het terrein. In feite niet meer dan het zoveelste gadget, want hoewel de adaptieve pneumatische ophanging de A6 Allroad dankzij een verhoogde bodemvrijheid (4,5 centimeter in de hoogste stand) in staat stelt om zich naast de begane paden te begeven, betekent dat niet dat hij plots een terreinbeest is geworden. Integendeel, de ophanging bevestigt zijn status van reisbreak.

De A6 Allroad blijft trouw aan zijn succesformule: het is een stoer aangeklede A6 Avant die hoger op zijn poten staat en enkel met topmotoren leverbaar is. Logischerwijs zal hij duurder zijn dan de A6 Avant, aangezien hij beschikt over een meer uitgebreide standaarduitrusting. Over de Belgische prijzen is nog niets concreets bekend, maar de basisdieselversie zou rond de 55.000 euro moeten kosten.

U kunt de Eerste Test van de Audi A6 Allroad nalezen in AutoGids 847 van 18/4/2012.

In dit artikel : Audi, Audi A6

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars