In het segment van de grote en luxueuze SUV’s is de markt in Europa grotendeels voor de dieselaangedreven modellen. Dat speelt uiteraard minder op andere continenten, bijvoorbeeld in de VS, in het Midden-Oosten of in China. Vandaar dat Audi meteen een benzineversie aanbiedt die minstens evenwaardig is aan zijn drieliter-turbodiesel: de 3.0-V6 met compressor die we al kennen uit onder meer de A4 en A5, maar die in minder krachtige versies ook voorkomt in andere modellen. Voor het overige is de techniek tussen Q7 TFSI en TDI haast volledig gelijklopend.
- Algemeen comfort
- Veilig en levendig weggedrag
- Aangename motor (prestaties, sound)
- Binnenruimte en functionaliteit t.o.v. voorganger
- Bruikbare wegklapstoelen op derde rij
- Foutloze kwaliteit en afwerking
- Prijs met opties bijzonder hoog
- Nog steeds hoog gewicht
- Uithoudingsvermogen remmen
- Onhandige buitenafmetingen (meer dan 5 meter lang)
- Standaarduitrusting kan beter
- Verbruik in de stad
- Algemeen comfort
- Veilig en levendig weggedrag
- Aangename motor (prestaties, sound)
- Binnenruimte en functionaliteit t.o.v. voorganger
- Bruikbare wegklapstoelen op derde rij
- Foutloze kwaliteit en afwerking
- Prijs met opties bijzonder hoog
- Nog steeds hoog gewicht
- Uithoudingsvermogen remmen
- Onhandige buitenafmetingen (meer dan 5 meter lang)
- Standaarduitrusting kan beter
- Verbruik in de stad
Verwante testen
18-08-2015
12 BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!