Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW X5 2025

  • De huidige X5 debuteerde eind 2018 en kreeg voor 2023 een facelift. Hij rolt net zoals zijn voorgangers van de band in Spartanburg, in de Verenigde Staten. Deze vierde generatie is bijna 5 meter lang, weegt meer dan 2 ton en gaat geschoeid op velgen tot 22 duim groot. Binnenin kreeg deze generatie bij de facelift BMW’s OS 8.5 en Curved Display, terwijl de aankledingsmogelijkheden bijzonder uitgebreid zijn. Achterin is het bijzonder comfortabel toeven, tenzij dan op de middelste plaats. Tegen meerprijs kun je twee extra zitjes in de koffer bestellen. De bagageruimte zelf heeft een mooi volume, maar de X5 houdt vast aan zijn onhandige achterklep in twee delen.

    Onderweg slaagt de X5 erin zijn grote afmetingen en hoge gewicht te toen vergeten, of toch met de meesturende achterwielen. En hij kan zich ook naast het asfalt wagen, dankzij een luchtvering met variabele bodemvrijheid. Het motorpalet is behoorlijk uitgebreid en omvat naast verschillende mildhybrides met 48-voltsysteem – twee diesels (298 of 352 pk) en twee benzines (381 tot 530 pk) – ook nog een plug-inhybride. Die heet tegenwoordig 50e, koppelt een 3.0-benzine aan een elektromotor en is in totaal 387 pk sterk. Dankzij een batterij van voortaan 25,7 kWh kan deze plug-inhybride officieel tot 110 kilometer komen zonder benzine te verstoken.

    De X5 is misschien wel het meest polyvalente model uit het hele BMW-gamma: hij is ruim, chic, comfortabel en krachtig. Opgelet echter, want voor alle snufjes die hem zo fantastisch doen rijden (zoals de luchtvering of de meesturende achterwielen), moet je extra in de buidel tasten.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 298 pk
    • 7.1 l / 100 km
    • CO2: 186-215 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 352 pk
    • 7.3 l / 100 km
    • CO2: 190-221 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 625 pk
    • 12.9 l / 100 km
    • CO2: 291-296 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 530 pk
    • 11.6 l / 100 km
    • CO2: 261-284 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 381 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 192-224 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 387 pk
    • 0.8 l / 100 km
    • CO2: 19-28 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 489 pk
    • 0.8 l / 100 km
    • CO2: 19-28 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW X5

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget