Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 420d Cabrio

De BMW 3-Reeks Cabrio verandert dan wel van naam, maar blijft verder gewoon een coupé-cabrioafgeleide van de berline. We testten hem in zijn basisdieselversie 420d, gekoppeld aan een automaat.

Prijs
NB
De BMW 3-Reeks Cabrio bestaat niet langer, zijn opvolger heet 4-Reeks Cabrio. De naamsverandering kadert in een nieuwe productstrategie waarbij alle modellen met een meer ‘dynamische’ look een even reeksnaam krijgen, terwijl de meer comfortgerichte modellen hun oneven naam behouden. Hoe de compacte eenvolumer 2-Reeks Active Tourer in die logica past, is voor ons echter een even groot raadsel als voor u…
Maar goed, de 4 Cabrio is ondanks zijn nieuwe naam nog steeds een open afgeleide van de 3-Reeks berline. Bij de generatiewissel is de prijs wel met 1.300 euro gestegen. Daarvoor krijg je meer auto, want de 4-Reeks is 58 millimeter langer en 37 millimeter breder dan de 3 Cabrio, maar bleef exact even hoog (1.384 millimeter). Een 5 centimeter langere wielbasis moet tegelijk meer binnenruimte en een grotere stabiliteit in rechte lijn opleveren, terwijl de bredere sporen (+45 millimeter vooraan, +81 millimeter achteraan) hem steviger op de weg moeten zetten. Die grotere maten hebben de auto meteen iets zwaarder gemaakt: 20 kilo kwam erbij in vergelijking met zijn voorganger…
De BMW 3-Reeks Cabrio bestaat niet langer, zijn opvolger heet 4-Reeks Cabrio. De naamsverandering kadert in een nieuwe productstrategie waarbij alle modellen met een meer ‘dynamische’ look een even reeksnaam krijgen, terwijl de meer comfortgerichte modellen hun oneven naam behouden. Hoe de compacte eenvolumer 2-Reeks Active Tourer in die logica past, is voor ons echter een even groot raadsel als voor u…
Maar goed, de 4 Cabrio is ondanks zijn nieuwe naam nog steeds een open afgeleide van de 3-Reeks berline. Bij de generatiewissel is de prijs wel met 1.300 euro gestegen. Daarvoor krijg je meer auto, want de 4-Reeks is 58 millimeter langer en 37 millimeter breder dan de 3 Cabrio, maar bleef exact even hoog (1.384 millimeter). Een 5 centimeter langere wielbasis moet tegelijk meer binnenruimte en een grotere stabiliteit in rechte lijn opleveren, terwijl de bredere sporen (+45 millimeter vooraan, +81 millimeter achteraan) hem steviger op de weg moeten zetten. Die grotere maten hebben de auto meteen iets zwaarder gemaakt: 20 kilo kwam erbij in vergelijking met zijn voorganger…

In dit artikel : BMW, BMW 4 Reeks

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars