- Score redactie 15.16 /20
Na een inzinking in 2014, met een marktaandeel dat was gezakt tot 7 procent, is het E-segment, dat van de reisberlines, uit het dal geklommen om vorig jaar weer uit te komen in de buurt van de 10 procent. Een heel behoorlijke prestatie die aangeeft dat deze categorie weerstand biedt aan de veroveringsdrang van de SUV’s, die ondertussen al meer dan 35 procent van de markt inpalmen.
Nochtans zijn er verschillende elementen die niet echt in hun voordeel pleiten: de prijzen zijn de laatste jaren aanzienlijk gestegen, terwijl het esthetische classicisme vaak ten top wordt gedreven, zoals bijvoorbeeld met de doorgedreven stilistische L/XL/XXL-aanpak van Audi met zijn A4/A6/A8. In deze context vernieuwt de Duitse premiumconstructeur zijn A6, die meer dan ooit de kaart van de technologie trekt, door uit te pakken met de meeste hightechvoorzieningen van de A8.
- Rijcomfort en stilte
- Afwerkingskwaliteit van de bovenste plank
- Ergonomie nieuwe MMI
- Prestaties
- Hightechgehalte
- Problematische reacties achttrapsautomaat
- Centrering van het onderstel kan beter
- Hoge basisprijs, dure opties
- Achterbank eerder voor 2 dan voor 3
- Opdringerig actief stuur
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!