Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Audi RS6

Twee turbo's, V10, directe injectie, vierwielaandrijving en ga zo maar door: de nieuwe RS6 is een verbluffende demonstratie van wat Audi aan technologie te bieden heeft.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.40 /20

Hoewel hij algemeen gezien relatief discreet blijft, suggereert de esthetiek van de RS6 op een vrij duidelijke manier dat onder de motorkap iets bijzonders aan de hand is. Het begint al bij de afmetingen van de velgen (negentien duim of als optie twintig duim) en de brede vleugels. De voorkant onderscheidt zich door de afmetingen van de luchtinlaten naast het radiatorrooster, die de hele onderkant van de bumper innemen. Daardoor hebben de ontwerpers de mistlampen naar de hoofd lichtblokken moeten verplaatsen. Achteraan heeft de bumper wel de vorm van een diffusor, maar ongetwijfeld niet de functie ervan. Hij omvat twee ovale uitlaatpijpen die de laatste twijfels moeten wegnemen, vooral wanneer ze het doffe geluid van de stationair draaiende V10 uitstoten.

  • Toptechnologie
  • Uitzonderlijke prestaties
  • Gebruiksgemak
  • Binnenruimte, kofferinhoud
  • Zachtheid bij lage snelheden
  • De laatste in zijn soort?
  • Erg hoge prijs
  • Onvolledige standaarduitrusting
  • Astronomisch verbruik
  • Twijfels omtrent herverkoopwaarde
  • Omslachtig MMI onmisbaar

In dit artikel : Audi, Audi A6

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker