- Score redactie 16.00 /20
Het koetswerk en de structuur van de Mulsanne zijn volledig nieuw. De dragende structuur bestaat hoofdzakelijk uit staal, voor de koetswerkdelen werd gul gebruikgemaakt van aluminium en zelfs kunststof (voor het kofferdeksel) om het gewicht een beetje onder controle te houden. Voor het produceren en assembleren van deze limousine gaan ambachtelijke technieken en hightech hand in hand. Gelijkaardig worden hout en leer nog overdadig handmatig bewerkt en minutieus ingewerkt, maar hebben de grote metalen deurkrukken aan hun binnenzijde een venster om met de modernste sensortechnologie een sleutelloze instap te garanderen. Onder de kap ligt de traditionele 6,75 liter - een heilig getal - grote V8, aangeblazen door twee turbo's. Die is gekoppeld aan de jongste creatie van ZF, een achttrapsautomaat, en drijft de achterwielen aan. Voor het overige werd heel veel aandacht besteed aan ophanging en wegligging opdat de bestuurder het gevoel zou krijgen met een Bentley te rijden en de passagier achterin in een toplimousine te zitten.
- Indrukwekkende verschijning
- Uitstekende prestaties
- Rijgemak, romigheid, soepelheid
- Comfort en rijplezier
- Ruiplaatsaanbod
- Uiterst verzorgde materiaalkeuze en afwerking
- Grote afmetingen, hoog gewicht
- Nog altijd stevige dorst
- Kleine kofferruimte, geen doorlaadmogelijkheid
- Grote draaicirkel
- Hoge prijs, dure opties
- Zicht (schuin) achteruit
In dit artikel : Bentley, Bentley Mulsanne