- Score redactie 12.00 /20
In vergelijking met zijn voorganger, de Matiz, biedt de Chevrolet Spark een ruimer interieur, waardoor hij op dat vlak kan wedijveren met volwaardige stadsauto's als bijvoorbeeld de Opel Agila. Hoewel hij zich onderscheidt door een agressieve en gespierde stijl, is zijn eenlitermotor maar net krachtig genoeg om de helling van een snelwegoprit op te raken, terwijl zijn weinig geëvolueerde platform in de problemen komt op een minder goed wegdek. Kortom, de Spark is veroordeeld tot de stad en kan alleen daar hopen te schitteren. Maar dat is nog niet alles. Met een CO2-uitstoot van 119 g/km kan deze kleine Chevrolet geen aanspraak maken op een overheidspremie, terwijl bijvoorbeeld de Suzuki Alto daar wel in slaagt. Jammer, vooral omdat dat wel eens het verschil had kunnen maken...
- Pittige look
- Verhoudingbuitenmaten-binnenruimte
- Tal van opbergmogelijkheden
- Aangename rijhouding
- Eenvoudige, maar efficiënte moduleerbaarheid
- Democratisch geprijsde opties
- Weinig koppelrijke motor, vooral onderin
- Schokken onder belasting
- Stuurgevoel
- Harde stoelzittingen
- Onvolledige en slecht leesbare instrumenten
- Koffer enkel met sleutel te openen
In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Spark
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!