Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda 5 1.6 CDVi

De nieuwe generatie van de Mazda 5 is wat frivoler, maar daarom niet minder intelligent. De Japanse eenvolumer vervangt onder meer zijn tweeliterdiesel door de nieuwe 1.6 CDVi.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

De Mazda 5 is niet alleen frivoler dan zijn voorganger, hij is ook aanzienlijk langer (8 centimeter). De breedte bleef op 5 millimeter na gelijk (in het voordeel van de oude), terwijl de hoogte niet veranderde. Wat het onderstel betreft, veranderde de wielbasis geenszins, net zomin als de wieltreinen, die op nieuwe afstellingen voor de ophanging na identiek blijven aan die van de vorige generatie (McPhersons vooraan, een meerarmige as achteraan), tot de spoorbreedte toe. De Mazda 5 heeft nog altijd zijdelingse schuifdeuren achteraan. Deze oplossing blijft handig op krappe plaatsen en maakt het installeren van de kids een pak makkelijker. Het moduleerbaarheidssysteem Karakuri werd ook overgenomen in de meeste versies (behalve de basisversie Challenge) en biedt nog altijd de mogelijkheid tot zeven zitplaatsen.

  • Dynamisch en efficiënt weggedrag
  • Algemeen rijcomfort
  • Soepele en aangename motor
  • Ruien makkelijk moduleerbaar interieur
  • Handige schuifdeuren
  • Competitieve prijs
  • Nauwkeurigheid, feeling stuur t.o.vvorige 5
  • Wat povere kwaliteitsindruk binnenin
  • Ergonomie kan beter
  • Krappe middelste zitplaats op de tweede rij
  • Uitrustingsbeleid en -lacunes
  • Kwetsbaar koetswerk en bumpers

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda5

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker