- Score redactie 15.00 /20
Tegelijk met de vernieuwing van het Opel-gamma wordt het complete aanbod aan motoren en versnellingsbakken onder handen genomen. Uit noodzaak, want de uitstoot normen die worden opgelegd door de Europese Commissie, worden steeds strenger (95 g/km als vlootgemiddelde in 2020), terwijl de constructeur uit Ru¨sselsheim op dat vlak geen samenwerkingsakkoorden heeft afgesloten met zijn nieuwe partners. De Insignia evolueert niet alleen op motorvlak. Alles, of toch bijna alles, werd herbekeken, opnieuw uitgedacht, verfijnd. Te beginnen met het interieur, dat nieuwe bekledingen mag verwelkomen, maar ook een tft-scherm en een nieuwe multimediainterface, die voortaan een aanraakoppervlak combineert met stembediening en bediening aan het stuur, en bovendien met een prijskaartje van 1.550 euro niet overdreven duur is. Beter nog: het systeem is voortaan uitbreidbaar of evolutief, dankzij je smartphone en de bibliotheek aan applicaties die wordt aangeboden in de App Store van Opel. Tot slot is deze gezinsberline ook op het vlak van de veiligheid met zijn tijd mee, met een actieve snelheidsregelaar, een botsalarm - met automatische noodremfunctie - een verkeersbordherkenning, een spoorassistent of een dodehoekcontrole. En dat is nog niet alles: de achteruitrijcamera waarschuwt voortaan ook voor kruisend verkeer - wanneer je achteruit uit een parkeerplaats dwars de weg op rijdt, kan het systeem detecteren of er een voertuig aankomt.
- Erg gunstige CO2-uitstoot, laag verbruik
- Algemeen rijcomfort
- Degelijke afwerking
- Verhouding prijs-uitrusting
- Uitgebreide uitrustingsmogelijkheden
- Erg redelijke meerprijs breakversie
- Motorgeluid na koudstart
- Demping van rolgeluiden
- Onnauwkeurige versnellingsbakbediening
- Vrekkig optiebeleid (achterruitwisser)
- Hinderlijk grote achterklep
- Plaatsrovende achterophanging in koffer
In dit artikel : Opel, Opel Insignia