- Score redactie 14.08 /20
De nieuwe Cayenne heeft op alle vlakken grote sprongen vooruit gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Het interieur werd ruimer en dankzij de verschuifbare achterbank ook praktischer, de ophanging is voorbeeldig comfortabel en toch dynamisch wanneer je erom vraagt, maar de S is vooral opvallend zuinig (alle proporties in acht genomen). Verder verbaast hij door de manier waarop hij na een druk op de Sport-knop (en op voorwaarde dat je een fortuin aan optionele rijhulpsystemen hebt uitgegeven) een totale gedaanteverwisseling ondergaat: van een erg comfortabele luxemobiel verandert hij in een agressieve en dynamische SUV. Deze Porsche slaagt er echter nog niet in om de wetten van de fysica te tarten zoals bijvoorbeeld een BMW X6 dat kan, want bij een sportieve rijstijl gaat zijn hoge gewicht hem toch vrij snel parten spelen.
- RijplezierinSport-modus
- Praktisch interieur (verschuifbareachterbank)
- Bijna volledig schokvrije achttrapsautomaat
- Opmerkelijke gewichtsreductie
- Verhouding verbruik-prestaties vooreenSUV
- Knap getekend dashboard
- Peperduur, povere standaarduitrusting
- Erg dure opties
- Te lange versnellingsbakverhoudingen
- Erg hoge gebruikskosten
- Minder dynamisch dan sommige rivalen
- Terreincapaciteiten tegenover voorganger
In dit artikel : Porsche, Porsche Cayenne
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!