Detailtests / Range Rover P510e (2022) - in detail
Elektrificatie palmt de autowereld helemaal in en dringt ook tot in de hoogste sferen door. In afwachting van de komst van een puur elektrische versie – gepland voor 2024 – hebben we Zijne Majesteit de Range Rover onderworpen aan een Detailtest. We deden dat in zijn krachtigste plug-inhybride versie, de P510e.
- Score redactie 15.88 /20
De dagen van onze geliefkoosde verbrandingsmotoren zijn geteld. Spannende tijden voor een constructeur zoals Land Rover, dat zijn merkwaarden heeft opgebouwd rond robuuste motoren en grote zuigers, zeker in het geval van de iconische Range. Voor wie daar gevoelig aan zou zijn: de vijfde generatie van de Range Rover heeft nog niet helemaal toegegeven aan de roep van de elektrificatie.
Naast de oplaadbare hybrides, waarvan hier de krachtigste versie P510e aantreedt, bevat de catalogus namelijk nog steeds ‘klassieke’ zescilindermotoren (benzine of diesel), tot zelfs een 530 pk sterke V8! Maar in 2024 mogen we ook de eerste puur elektrische versie van de ‘grote’ Range verwachten. Een mijlpaalmoment dat zal bevestigen – of net niet – dat de koning der offroaders én van de verfijning op vier wielen nog steeds zijn plaats verdient in het moderne autolandschap.
Foto's: Jonathan Godin
- Ongeëvenaarde veelzijdigheid weg-terrein
- Raffinement en comfort van zeer hoog niveau
- Goed elektrisch rijbereik
- Enorm formaat en gewicht
- (Zeer) matige energiebalans
- Elitaire prijzen
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Range Rover
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands