- Score redactie 14.00 /20
Vergis u echter niet: ondanks zijn gespierde look zal de Captur nooit een terreinploeteraar zijn. Renault heeft hem niet in die zin uitgerust: deze cross-over heeft geen vierwielaandrijving en zelfs geen verfijnd differentieel tussen de voorwielen. Hoogstens heeft hij recht op lichtjes verbrede sporen en een bodemvrijheid die 10 centimeter groter is dan die van een Clio, waarvan hij trouwens het volledige technische gedeelte overneemt. Vooraan hebben we dus ook hier te maken met McPherson-veerpoten, terwijl achteraan werd gekozen voor de versterkte torsieas van de breakversie Grandtour. Die bevindt zich hier echter iets meer naar achteren, want de wielbasis werd lichtjes verlengd (tot 2,61 meter, wat 2 centimeter meer is dan voor de berline). Verder is de Captur 6 centimeter langer, 5 centimeter breder en 12 centimeter hoger dan de Clio, wat maakt dat hij logischerwijs ook zwaarder is (zo'n 50 kilo) en meer lucht verplaatst. Dat heeft Renault er wellicht toe gebracht om enkel de krachtigste motoren aan te bieden.
- Originele look, personaliseringsmogelijkheden
- Intelligent en ruiinterieur (voor vier)
- Gezond en evenwichtig weggedrag
- Soepele, gewillige en discrete motor
- Ruime koffer, verschuifb are achterbank
- Verhouding prijs-uitrusting (Zen en Intens)
- Kwaliteit van de interieurmaterialen
- Afwerkingskwaliteit
- Springerige ophanging op slecht wegdek
- Verbruik kan oplopen
- Soms luie EDC-bak (vooral bij het vertrekken)
- Uitrustingslacunes
In dit artikel : Renault, Renault Captur