Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Laguna GT 2.0T 205 & 2.0 dCi 180

In het kort

  • Wegligging

    De 2.0 T is in de praktijk schitterend, dankzij zijn brede toerentalbereik, maar was nog beter geweest met directe injectie. De 2.0 dCi bulkt van het koppel van bij 2.000 o/m en gaat door tot 5.200 o/m. Niet slecht voor een diesel... De spreiding van de PK6-versnellingsbakken bevordert de prestaties, maar het schakelen verloopt onvoldoende nauwkeurig en aangenaam. De Laguna biedt een pak meer stuurplezier dan gemiddeld. Het nauwkeurige en lineaire stuur kan bovendien uitpakken met een kleinere draaicirkel.

  • Veiligheid

    Het grotere remsysteem van de Laguna GT laat zich makkelijk doseren, is krachtig en vertoont voldoende uithoudingsvermogen. De vierwielsturing levert een belangrijke bijdrage qua dynamische kwaliteiten. Dankzij de stabiliteit die ze met name bij hoge snelheden mogelijk maakt, kon voor de ophanging worden gekozen voor een afstelling die een erg hoge algemene efficiëntie bevordert. Ook in deze GT-uitvoering is de Laguna de veiligste berline van het moment, of het nu gaat om de bescherming van volwassen inzittenden of die van kinderen, of om voetgangervriendelijkheid.

  • Comfort

    Dankzij de stabiliserende vierwielsturing kon gekozen worden voor een iets minder stugge schokdemping bij lage snelheden. Het resultaat is een betere filtering en een beter comfort op een slecht wegdek. De rijhouding is goed en de specifieke, met alcantara en leder beklede stoelen garanderen een uitstekende steun. Op de achterste plaatsen is de hoofdruimte beperkt. De geluiddemping is nog altijd opmerkelijk.

  • Praktische kant

    Het koetswerk garandeert een relatief makkelijke instap naar de achterbank. Het zicht schuin naar voren heeft te lijden onder de dikke en schuine voorruitstijlen, dat naar achteren onder de hoge koffer. Die vertoont een matig volume voor de categorie, maar is praktisch,makkelijk toegankelijk en moduleerbaar dankzij de in twee ongelijke delen neerklapbare achterbankrugleuning. Het handschoenkastje is gekoeld en de standaarduitrusting is uiterst compleet, terwijl de kwaliteitsindruk goed is.

  • Budget

    Terwijl het verbruiksverschil tussen de diesel en de benzineversie buiten de stad niet zo groot is, neemt het toe in stadsverkeer of bij een sportieve rijstijl. De onderhoudsintervalindicator wijst de bestuurder erop wanneer het tijd is om een bezoek te brengen aan de garage. Het garantieprogramma is gemiddeld. De Laguna GT haalt dynamisch een ongezien hoog niveau in de categorie van de gezinsberlines, voor een erg competitieve prijs gezien zijn standaarduitrusting en zijn algemene fabricagekwaliteit.

  • Bijdrage van de vierwielsturing
  • Makkelijk en efficiënt weggedrag
  • Ongeëvenaarde wendbaarheid
  • Comfortabeler dan standaard-Laguna
  • Geslaagde geluiddemping
  • Prima verhouding prijs-prestaties
  • Prestaties en rijplezier (2.0 T )
  • Beperkte hoofdruimte achterin
  • Hoog gewicht
  • Verbruik bij sportieve rijstijl (2.0 T)
  • Schokkerige motor (2.0 T )

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars