Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / SsangYong Korando e-XDi200 175

Het Koreaanse SsangYong maakt in ons land zijn comeback met de Korando: een chique compacte SUV waarvan we ons afvragen waarom hij de naam van zijn rustieke voorvader heeft behouden...

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Even zag het ernaar uit dat de Korando C200 zou gaan heten, naar het prototype dat werd onthuld op het salon van Parijs... in 2008. Dat was logischer geweest dan een oude naam van een totaal andere auto opnieuw te gebruiken, want voor wie het zich niet meer kan herinneren: de vorige Korando was nog het best te omschrijven als een soort Land Rover Defender met een Koreaans sausje. De nieuwe Korando werd getekend door Giugiaro en laat het rustieke onderstel van zijn voorgangers (ladderchassis en starre achteras) voor wat het is, ten voordele van een zelfdragende structuur met onafhankelijk opgehangen wielen en een niet-permanente vierwielaandrijving (wat betekent dat de Korando zich het grootste deel van de tijd als een voorwieltrekker gedraagt).


  • Onklopbare prijs
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Aangenaaaandrijfgeheel
  • Uitstekende rijhouding
  • Degelijke afwerking, geluiddemping
  • Functioneel interieur
  • Merkimago, onzekere herverkoopwaarde
  • Motortrillingen bij stationair toerental
  • Te kleine brandstoftank, rijbereik
  • Kleine koffer, beperkte vrije hoogte onder klep
  • Geen fiscaal aantrekkelijke versie beschikbaar
  • Weinig overtuigende banden op sneeuw

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Korando

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker