Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen Multivan 2.0 TSI: Maxivolumer

Geschreven door Steven Appelmans op

Natuurlijk was de Volkswagen Multivan allang geen ‘Transporter-met-stoelen’ meer, maar toch kreeg het VW-busje zijn utilitaire rand nooit volledig gecamoufleerd. Drie keer raden wat daarom hét werkpunt was van deze zevende generatie…

Prijs
NB
  • Score redactie 15.05 /20

In de lange carrière van de Volkswagen Multivan mag je de switch van generatie ‘T6.1’ naar ‘T7’ qua technische omwenteling in dezelfde grootteorde zien als de overstap van ‘T3’ naar ‘T4’. Voor de niet-connaisseurs: bij laatstgenoemde generatiewissel draaide VW de aandrijving volledig om, met de motor in de neus en niet langer tussen de achterwielen. Zover gaat de huidige Bulli – zoals het busje wordt genoemd door de fanbase – niet, want de motor ligt nog altijd voorin. Alleen ruilde deze nieuwe Multivan zijn robuuste ladderchassis in voor de MQB-architectuur. Exact, hetzelfde onderstel voor personenwagens waarvan ook de Golf en co zich bedienen.

Foto’s: Dennis Noten

  • Technologische vooruitgang
  • Rijdt comfortabeler
  • Stuurt strakker
  • Te kleine koffer
  • Minder flexibel interieur
  • Bediening MIB3

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Multivan

Journalist AutoGids/AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker