Wie niet sterk is, moet slim zijn. En dat heeft de Hyundai Ioniq EV goed begrepen. De Koreaan heeft misschien niet de krachtigste of grootste batterij in zijn segment, maar hij werd intelligent ontworpen: hij is lichter dan zijn rivalen, goed geprofileerd en aerodynamisch en weet zo zijn batterijen te sparen. De e-Golf is zoals elke andere Duitser geobsedeerd door prestaties, in die mate zelfs dat zijn energiebalans eronder lijdt (te grote batterij voor niets, bijna te levendige en nodeloze acceleraties, hoge prijs). Toch blijft de Volkswagen de aangenaamste voor wie er een dynamische rijstijl op nahoudt. De Leaf tot slot redt de eer door altijd present te tekenen, zonder grote lacunes te vertonen. Zeker gezien de huidige promoties kan hij allicht nog heel wat klanten veroveren in afwachting van zijn vervanger, die de reputatie van ‘s werelds meest verkochte elektrische wagen zonder enige twijfel eer zal aandoen.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Hyundai Ioniq Electric Feel | 15,00 | 16,00 | 15,00 | 15,00 | 15,40 |
2. Volkswagen Golf VII 5d e-Golf | 15,00 | 16,00 | 16,00 | 12,00 | 15,20 |
3. Nissan Leaf Visia 40kWh | 15,00 | 15,00 | 15,00 | 14,00 | 14,60 |
In dit artikel : Hyundai, Hyundai Ioniq , Nissan, Nissan Leaf , Volkswagen, Volkswagen Golf
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!