Hoewel de competitiegeest tastbaar is in beide modellen, is die het meest authentiek in de Mégane R.S. Trophy. Als pure sportieveling sluit de Renault geen enkel compromis en deinst hij er niet voor terug al zijn dynamische kwaliteiten uit te spelen om liefhebbers van op trackdays gerichte hot hatches te verleiden. De Golf GTI TCR is wat gematigder – een beetje te veel volgens ons voor het logo dat fier op zijn deurdrempels prijkt – en leunt meer aan bij een opgepepte GTI dan bij een model dat echt bestemd is voor puristen. De échte competitie-GTI voor op de openbare weg blijft voor ons dan ook de Clubsport… maar die is nooit officieel verkocht geweest bij ons.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Renault Megane 5d 300 R.S. TROPHY | 16,00 | 17,00 | 17,00 | 15,00 | 16,40 |
2. Volkswagen Golf VII 5d 2.0 TSi GTi TCR DSG | 16,00 | 16,00 | 17,00 | 15,00 | 16,00 |
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf , Renault, Renault Mégane
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!