Het lijnenspel van de Ferrari SP48 Unica heeft wat weg van de nieuwe 296 GTB, maar onder het unieke koetswerk schuilt de aandrijflijn van de F8 Tributo. Dus geen plug-inhybride V6, maar een drukgevoede V8. Over de specs communiceert Maranello niet, maar in de F8 is de 3,9 liter-krachtbron goed voor een vermogen van 720 pk voor een maximaal koppel van 770 Nm. Dat volstaat om 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten en om een topsnelheid van 340 km/u te halen.
LEES OOK Ferrari heeft een luxeprobleem
Nu draait het bij deze Special Projects-creatie natuurlijk voor rond het koetswerkontwerp. De geperforeerde voorzijde lijkt wat op de behandeling die de voorbumper van de VW Caddy krijgt, maar dan beduidend eleganter. De toegewerkte achterzijde doet dan weer aan die van de Ferrari 812 Competizione denken, want ook de SP48 Unica doet het zonder achterruit. Het meest opmerkelijke is evenwel de achterpartij, met lichtstrips die we ook op de SP3 Daytona van de Icona Series tegenkwamen. Maar dan nog minimalistischer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!