- Score redactie 15.60 /20
Net als bij iedere generatiewissel van zijn icoon heeft Porsche ons behoed voor een visuele schok: de nieuwe ‘992’ respecteert opnieuw het historische silhouet van de 911, dat hoogstens nog wat meer geactualiseerd werd. Wel is het koetswerk 2 centimeter langer en 1,6 centimeter hoger. De nieuwe generatie oogt ook gespierder, met spatborden die vooraan 4,5 centimeter en achteraan 4,4 centimeter breder zijn geworden. En of het nu gaat om een ‘gewone’ Carrera met achterwielaandrijving of een Carrera 4, de heupen van de 911 zijn voortaan even breed. Om zijn taille visueel toch wat te verfijnen ruilde de 911 zijn vaste deurklinken in voor inklapbare exemplaren. Alles bij elkaar valt de evolutie vooral achteraan op, waar boven een massievere bumper nieuwe, rankere achterlichten werden geplaatst, die met elkaar verbonden zijn via een lichtstrook, zoals bij de Panamera. En dan is er nog de uitklapbare spoiler, die nog altijd perfect geïntegreerd is in het koetswerk, maar uitgeklapt veel imposanter oogt dan die van de ‘991’.
- Nog sterkere prestaties
- Ongelofelijke wegligging en dito evenwicht
- Rijcomfort (ophanging, koersstabiliteit)
- Volgzaamheid, rijgemak bij dagelijks gebruik
- Bijdetijdse uitrusting (connectiviteit, comfort)
- Versnellingspook zonder 'manuele' modus
- Gedempte motorklank (zelfs met sportuitlaat)
- Twijfelachtige ergonomie (instrumenten, aanraakinterface)
- Minder goede kwaliteitsindruk (plastics, afwerking)
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!