Geen Kadjar meer, maar Renault Austral. Al wisten we dat al. In het gamma positioneert de SUV zich boven de Captur en de Arkana, de technische fundamenten zijn die van de nieuwe Nissan Qashqai. Dan doelen we op het zogeheten CMF-CD3-platform van de Alliantie. Met 4,51 meter is het koetswerk wat langer dan dat van Japanse SUV en door de camouflage kan kijken, ziet dat het lijnenspel nauw verwant is met dat van de Mégane E-Tech Electric;
-
Lees ook: test Nissan Qashqai (2021)
De Franse constructeur belooft een 100% geëlektrificeerd motorenpalet. De Renault Austral zal immers aangeboden worden met twee mildhybride turbobenzinemotoren: de gloednieuwe 1.2 TCE 48V en de reeds bekende 1.3 TCE 12V. In de Nissan Qashqai is die 1,3 liter-krachtbron beschikbaar 140 of 158 pk sterk, naar de specificaties van de andere motor blijft het gissen. Al wordt er gesproken over een piekvermogen van 200 pk.
Ook als E-Tech
De Renault Aural zal niet aangeboden worden met dieselmotoren, maar krijgt wel een E-Tech-variant. Het is niet helemaal duidelijk of dat dat een hybride of een plug-inhybride wordt. Mogelijk gaat om de E-Power gedoopte aandrijflijn van Nissan, waarbij een compacte krachtbron ingezet wordt al generator voor het verder 100% elektrische aandrijfgeheel. Maar het zou net zo goed de HEV- of PHEV-aandrijflijn van Renault zelf kunnen worden.
-
Lees ook: test Renault Mégane E-Tech Electric (2022)
Een 100% elektrische Renault Austral staat niet op de planning, die rol wordt toegewezen aan een wat grotere SUV die zich boven de Renault Mégane E-Tech Electric positioneert en die over de technische bouwstenen van de Nissan Ariya zal beschikken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!